Wednesday, April 28, 2010

from nobody to somebody


Tajuk ni xde kene mengena dgn lagu nobody yg tgh top skang nie..dan aku pasti korang sume mesti tau lagu ni kan terutama kepada MR. ONE CHAI from Ipoh yg siap hafal step menari lagi...steady ler yoep..hahaha...tp bagi aku ayat ni lah yg membuatkan aku masih terus berjuang untuk hidup sehingga ke ari nie...i would like to thanks to Mr Francis from Kenya..mamat nie housemate aku masa aku belajar kt overc dulu...chewah...statement mcm gempak je...hahah...jeles le tu...apa salahnye kalo nak poyo sekali sekale kan...bak kate org Parit " bior pape asey bergaye " hahaha...dh lama rasenye aku x jenguk kg belah mak aku nie sejak opah aku meninggal..i miss u opah tok din and rindu gak aku kat member2 sekampung yg same2 dok terjun sungai Perak masa kecik2 dulu...entah ape cite la depa skang nie..mesti ramai yg dah kawen dan beranak pinak..lg2 Si Lela anak bekas ketua kampung yg cun melecun tue...xde plak aku terjumpa kt dlm Facebook..hmmmm..oh lupa plak aku...arinie kite nak bercerita psl Mr. Francis kan...mamat ni amek Law and aku sure skang nie die dh pun menjadi seorang Lawyer spt mak die...bapak die plak ade kilang tisu kt Kenya...mamat nie byk mengajar aku utk menjadi seorang gentlement dan mengenal manusia..kira mamat nie dh mcm penasihat peribadi aka laywer peribadi aku satu ketika dulu yg skang telah digantikan tugasnye oleh Mr Khai from Taiping yg memegang jawatan tersebut di Malaysia..huhu ..Khai niw plK ex netcare dulu..aku knal masa die bekerja satu tempat dgn aku masa die baru abis study Law kt U mana ntah...lupa plak aku...tp yg aku tau so far mamat nie x pernah kalah lg la dlm kes2 die..harap die sukses dlm karier die...francis nie plak spesis lawyer yg pandai mengayat wanita...so x mustahil la byk kes2 kt Malaysia ni awek2 melayu dok ketagih cinta bangsa kulit hitam nie...psl ayat2 depe ni gentle beb...nasib kome le awek..jgn terkena sudaaa...hahhaha...
mamat nie pernah mengajar aku cara2 mengenal penipu dan aku test..resultnye SUKSES...sampai skang aku gunakan ilmu tu..lg2 kt KL nie...dlm 10 org kita knal belum tentu 7 org boleh percaya...hidup kt KL ni kalo korang x pernah kena tipu..tu kire tipu le tu...hahhaha
Bg sesiapa yg telah lama mengenali aku mereka pasti akan ingat yg aku ni pernah menjadi nobody satu ketika dulu...dan jugak aku pernah menjadi somebody satu ketika dulu...time tu aku rase bahawa aku le org paling bahagia kt dunia nie...tp sume tu adalah DugaanNya...bak kate Noh Hujan dlm lagunye...hehe...dan kini aku kembali berada di tgh2 diantara kedua2nye..tgk luck dan masih berusaha x tau le sampai bile...tp ape yg aku tau skang nie mata aku dh ngantuk giler dan aku nak kena tido psl esok nak keje ptg...harap2
x lambat la..nasib baik baju keje dh suruh akak dobi td gosok skali...bleh bangkit lambat skit esok...thanks no thanks to akak dobi...pheewittt...

p/s : aku dh makan dh candy from Amsterdam sebelum gi ofis td..x high pun...cam besa jerk...huhu (to whom it may concern)..brape byk from daaa...

No comments:

Post a Comment